Edukator i rehabilitator

Blog za pomoć roditeljima i razmjena iskustva sa kolegama u radu sa djecom s posebnim potrebama.

Metode vizuelno kognitivne podrške

na 9. Jula 2013.

TEACCH (Treatment and Education of Autistic and Related Communication Handicapped Children) je sveobuhvatni program dijagnostike, tretmana i saradnje sa roditeljima, jedan od najboljih pristupa u radu s učenicima sa autizmom, struktuirani program čija je osnova vizuelno kognitivna podrška. Obilježja TEACCH-a zasniva se na crtežima, slikama, fotografijama, vizualizacija stvarnosti što omogućava djetetu predviđanje i razumjevanje onoga što slijedi i onog što se događa i razvija. Glavne odredice TEACCH-a su struktura prostora, vremena, materijala i aktivnosti i ona obuhvata:
– učionice za mlađe učenike ( mjesto za individualan rad, poučavanje, mjesto za samostalan rad, mjesto za razvijanje vještine brige o sebi, mjesto za grupni rad, mjesto za igru, mjesto za odmor.
– učionice za starije učenike ( mjesto za radne aktivnosti, kuhinja kao praktikum i mjesto za odmor).
U radu je važna individualizacija ( programa, rasporeda zadataka, organizacija prostora, provođenja slobodnog vremena), funkcionalnost usvajanja znanja ( potrebe i okolnosti u kojoj dijete živi), potpomugnuta komunikacija ( slike, fotografije, simboličke geste, pisane oznake, kartice, komunikacijske ploče).

Raspored po TEACCH-u:
s
( užina, odmor, slova, rezanje makazama, spajanje tačkica, odmor, ručak ).
sl
(higijena, rad, doručak, tjelesni, rad, muzikoterapija).

Augmentativna i alternativna komunikacija (PECS-The Picture Exchange Communication System); komunikacija putem slika, njegovim korištenjem osoba je naučena da priđe i preda sliku željenog predmeta komunikacijskom partneru u zamjenu za taj predmet. Osoba je zainteresovana za učenje jer njime postiže ono što želi tj. osoba sa autizmom slikom komunicira sa nama.
Također pod augmentativnu i alternativnu komunikaciju podrazumjevaju se još i jednostavne geste, simboličke geste, crteži, bilježnice, znakovni govor, fizičko vođenje).

Razlika između PECS-a i TEACCH-a je u tome da kod PECS-a komunikacija započinje od strane osobe sa autizmom prema nama a kod TEACCH-a obrnuto.

Knjiga djetetovih potreba

Kada smo naučili dijete da se služi karticama tada izrađujemo knjigu djetetovih potreba koja će uvijek biti pored njega da nam može pokazati šta želi. Izrađuje se na osnovu djetetovih sposobnosti, nekada je potrebno napraviti što konkretnije slike predmeta, hrane i sl. a nekada je dovoljan grafički prikaz.

Primjeri:
fotografija 100_1904

Napomena: Da bi imali pozitivne rezultate, rad treba započeti u najranijem djetetovom uzrastu, rad treba da je kontinuiran kod kuće kao i u školi. Korištenjem ovih metoda možemo izbjeći nepoželjna ponašanja ili učiniti da ona budu blažeg inteziteta jer će se dijete znati izraziti u onome šta želi, također formiranjem rasporeda olakšat ćemo djetetu bolje snalaženje u prostoru.

Sa seminara primjeri dobre prakse iz Centra za autizam- Zagreb


One response to “Metode vizuelno kognitivne podrške

  1. da li je moguće prisustvovati seminaru / tečaju kako primjeniti TEACCH metodu ?

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google photo

You are commenting using your Google account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s

%d blogeri kao ovaj: